Afgelopen zondag ging Pretty Woman onder massale belangstelling in première. De musical, gebaseerd op de iconische film die 35 jaar geleden uitkwam, neemt het publiek mee naar het Hollywood van de jaren ’80. De voorstelling is bij momenten een groot feest, en dat was ook te merken aan de reacties in de zaal.
Het moet gezegd dat de casting bijzonder goed is. Helle Vanderheyden zet een zeer overtuigende en flamboyante Vivian Ward neer, en laat alle monden openvallen dankzij haar geweldige zangstem. Ook Tom Dingenen, die zijn musicaldebuut maakt als Edward Lewis, weet het publiek te charmeren. Deze rol is helemaal op zijn lijf geschreven. Hij brengt Edward met veel flair en overtuiging, en weet ook te verrassen met zijn aangename stem. Daarnaast toont hij in deze rol nogmaals zijn acteertalent. Samen zorgt het duo voor heel wat vuurwerk en laten ze de spreekwoordelijke vonken in het rond springen. Prachtig om te zien, zeker ook in de intiemere, romantische en gevoelige scènes.


Jervin Weckx: de musical-kameleon
Nog een grote verrassing is Anouck Luyten in de rol van Kit De Luca, de beste vriendin van Vivian. Ze kruipt met verve in de huid van de stoere escorte. Bovendien zorgt de actrice voor heel wat hilariteit, mede dankzij haar Kempens accent. Maar ook Jervin Weckx weet de zaal in te pakken met zijn personages. Hij toont zichzelf in deze voorstelling opnieuw de musical-kameleon, die moeiteloos kan switchen van hotelmanager naar rockster en nog veel meer. Regisseur Stany Crets drukte duidelijk zijn stempel op deze voorstelling, die mooi het midden houdt tussen gevoelige momenten en heel wat humor.
David Cantens vervolledigt de hoofdcast als Philip Stuckey, een rol waarin hij schittert. Waar zijn personage in het eerste deel wat op de achtergond blijft, maakt Cantens na de pauze indruk als sluwe advocaat met een dreigend kantje. Het ene moment verschijnt hij als de rechterhand van Edward Lewis, om even later de confrontatie aan te gaan met diens nieuwe liefde.

Ook het ensemble verdient het om in de bloemetjes gezet te worden. Zij tillen de show naar een hoger niveau met een paar straffe choreografieën. Een eervolle vermelding voor Nolle De Kock is zeker op zijn plaats. Dankzij zijn onfeilbare komische timing en het prachtige samenspel met Weckx, weet hij te overtuigen als de stuntelige hotelmedewerker Giulio.
Een liveband is altijd een fijne meerwaarde, zeker bij een feelgoodmusical als Pretty Woman. De muzikanten werden op een slimme manier geïntegreerd in het decor, en maken het nostalgische feest helemaal af.
Pretty Woman – De Musical is nog tot en met 13 april te zien in Antwerpen, en trekt nadien naar Gent en Hasselt. Tickets en info via deepbridge.be.
Lees ook: Stany Crets regisseert Pretty Woman: “Fijn dat er ook een edgy kantje aan zit”